Evaluare organizatii si angajati
Legislaţia actuală impune ca angajarea, menţinerea în funcţie, reluarea sau schimbarea activităţii de bază a unui salariat, promovarea acestuia, indiferent de pregătire şi vârstă, să se facă, numai după ce, în prealabil, a efectuat un control medical şi o verificare a aptitudinilor psiho-profesionale (H.G. nr. 355 din 2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, precum şi Legea Sănătăţii şi Securităţii în Muncă nr. 319 din 2006).
Serviciile de psihologia muncii completează investigaţiile medicale solicitate de medicul de medicina muncii pentru întocmirea fişei de aptitudini pentru fiecare dintre angajaţii companiei dumneavoastră
Domeniile psihologiei muncii , organizationala si transporturi presupun urmatoarele competente:
(1) analiza psihologică a muncii;
(2) evaluare, selecţie şi expertiză psihologică în vederea angajării, autorizării/menţinerii în funcţie sau la solicitarea instituţiilor abilitate;
(3) evaluarea în scopul avizării psihologice pentru protecţia muncii şi siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei;
(4) formare, orientare şi repartiţie în muncă după criterii psihologice;
(5) analiza psihologică şi prevenirea incidentelor, evenimentelor şi accidentelor de muncă, circulaţie şi navigaţie;
(6) analiza şi prevenirea fenomenelor de inadaptare profesională;
(7) consiliere pentru orientarea în carieră şi dezvoltare personală;
(8) informare şi consiliere în vederea reconversiei şi integrării socio-profesionale;
(9) evaluare, consiliere pentru plasarea în muncă a persoanelor cu dizabilităţi;
(10) consiliere în vederea integrării socio-profesionale a categoriilor de persoane defavorizate;
PERSOANE FIZICE
Aviz psihologic pentru angajare / testare periodica
Aceste tipuri de testari se adreseaza persoanelor care doresc sa se angajeze in functii de conducere, in functii cu grad mare de risc (lucru la inaltime, electricieni, fochisti, macaragii, conditii de izolare etc.), cadrelor didactice, si persoanelor care doresc sa se inscrie in institutiile de invatamant superior.
Examinarea psihologica presupune colectarea informatiilor despre client, in vederea aprecierii gradului de compatibilitate cu cerintele postului.
Examinarea psihologica cuprinde:
- un scurt interviu pentru obtinerea mai multor informatii despre client
- observatia privind comportamentul clientului pe tot parcursul testarii
- teste creion-hartie
- teste pe calculator
Scopul acestei examinari globale este de a obtine informatii cat mai variate despre trasaturile psiho-sociale ale clientului, intr-un timp cat mai scurt.
PERSOANE JURIDICE
Psihologia muncii, organizationala si servicii
Tipurile de examinari pentru aceasta categorie de clienti au rolul de a investiga valorile psihoaptitudinale si consiliere manageriala in domeniul gestionarii resurselor umane prin :
- elaborarea de sisteme sau programe de motivare a personalului organizatiei
- managementul carierei
- masurarea satisfactiei personalului si elaborarea de psihoprofesiograme specifice
- elaborarea unor training-uri personalizate pentru formarea echipei, dezvoltarea abilitatilor de comunicare, depasirea dificultatilor etc.
- consiliere psihologicacare vizeaza o comunicare mai eficienta si cresterea coeziunii interpersonale in grupurile profesionale
- evaluare psihologica pentru promovarea profesionala.